Utwór ten uosabia masową produkcję w epoce przemysłowej poprzez wykorzystanie materiałów i struktury. Jednak w odróżnieniu od fotela Wassily, skomplikowana konstrukcja sprawiła, że reprodukcja była kosztowna. Zaprojektowana w 1927 roku jako stolik nocny dla pokoju gościnnego E-1027, dom Eileen Gray zaprojektowana dla siebie (i Jeana Badovici) w Cap Martin we Francji, asymetria tego dzieła jest charakterystyczna dla jej „nonformistycznej” stylistyki w jej projektach architektonicznych i meblach.

Eileen Gray zawsze pozostawała pod wpływem japońskiego lakieru i mebli, a minimalistyczne linie i elegancka struktura, spotykane zwykle w tradycyjnych japońskich utworach, znajdują się w większości przedmiotów Graya.

Szafy przesuwne Szczecin – Styl-Dom mają również specyficzną użyteczność

Nazwa E-1027 pojawia się w nieco romantycznej lekturze: E oznacza „Eileen”, a liczby odpowiadające ich sekwencji w alfabecie oznaczają J, B i G. Druga i dziesiąta litera nawiązują do jej przyjaciela i mentora, Jean Badoviciego. Co ważne, ten kawałek ma również specyficzną użyteczność, ponieważ można go regulować w taki sposób, aby można było zjeść śniadanie w łóżku na nim. Siostra Szary poprosiła o takie zakwaterowanie podczas swoich wizyt w E-1027. Szafy przesuwne Szczecin – Styl-Dom. Najlepsze meble na zamówienie.

Szafa przesuwna nowa wymiarowa

Krzesło barcelońskie stało się reprezentantem projektu Bauhaus. Wiele osób uważa ją za sztukę funkcjonalną, a nie tylko meble. Zaprojektowany przez Mies’ a Van Der Rohe i Lilly Reich w 1929 roku dla niemieckiego pawilonu na międzynarodowych targach wzornictwa – Międzynarodowa wystawa barcelońska w 1929 roku, podobno zainspirowany był zarówno składanymi fotelami faraonów, jak i podnóżkami w kształcie „X”, poświęconymi hiszpańskim rodzinom królewskim. Podobnie jak inni projektanci na przykładzie Breuera, wykorzystuje płaskie chromowane pręty stalowe, tworząc pojedynczą krzywą w kształcie „S”. Nogi przednie krzyżują się z krzywą „S” prętów tworzących siedzenie i tylnych nóg. Tworzy elegancką i celowo prostą estetykę utworu.

Szafy przesuwne Szczecin – Styl-Dom i Stolik kawowy w Akwakuchi

Stół Noguchi został zaprojektowany przez Isamu’ a Noguchiego (1904-1988), rzeźbiarza, rysownika, garncarza, architekta, pejzażysty, produkt, meble i scenografa. Pół Amerykanin, pół Japończyk, słynie z organicznych nowoczesnych form. Często stwierdzał:”Wszystko to rzeźba, wszelkie materiały, dowolne pomysły bez przeszkód narodzone w przestrzeni, uważam za rzeźbę”. Stół Noguchi – słynie z wyjątkowej i niepowtarzalnej prostoty. Jest wyrafinowany i jednocześnie naturalny, jest jednym z najbardziej poszukiwanych kawałków kojarzonych z nowoczesnym, klasycznym ruchem meblowym.

Oczywiście nie wszystkie meble produkowane od tego czasu są nowoczesne, ponieważ na dzisiejszy rynek reprodukowana jest ogromna ilość tradycyjnego wzornictwa, a następnie oczywiście istnieje również cała generacja wzornictwa, która mieści się pomiędzy nimi i nazywana jest wzornictwem przejściowym.